Terug in Thailand - Reisverslag uit Buriram, Thailand van R. Hopman - WaarBenJij.nu Terug in Thailand - Reisverslag uit Buriram, Thailand van R. Hopman - WaarBenJij.nu

Terug in Thailand

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg R.

14 November 2007 | Thailand, Buriram

Sawadee Khap!

Nu dan eindelijk een berichtje van ons. Na de eerste dagen wel internet gezien te hebben maar eigenlijk nog niet veel te vertellen zijn we nu eindelijk weer op een plekje waar we wat tijd en gelegenheid hebben om jullie te schrijven.

Onze vakantie begon in Bangkok meteen goed. De buschauffeur die ons van het vliegveld naar het guesthouse in het centrum bracht besloot de hagelnieuwe
Airport Expressbus tegen de achterkant van een auto te parkeren, midden op de snelweg! Daar hebben we dus een half uur stilgestaan, politie erbij, foto's nemen, en uiteindelijk konden we verder.

Het guesthouse in Bangkok was leuk, maar lang zijn we er niet gebleven. Net tijd
genoeg voor Claudia en Michiel om ons een introductie te geven in hun nieuwe hobby, Geocaching. Kort gezegd, overal ter wereld liggen "schatten" die je kunt vinden met navigatieapparatuur (GPS, Tomtom), soms nadat je moeilijk terrein over bent, codes hebt gekraakt, puzzels opgelost etc. En er zijn er VEEL, je hebt er geen weet van, ook gewoon in Leiden. We hebben er eentje gevonden in Bangkok en het is leuk! (Later meer...)

Na Bangkok zijn we met de trein naar Khao Yai gegaan waar we een mooie tocht hebben gemaakt om enorme zwermen vleermuizen te zien uitvliegen. Het waren
er echt ontelbaar veel die in de schemering uit grotten kwamen om insecten te gaan vangen. De dag erna maken we een tocht met Mr. A (tja, Thai macho gids) door het natuurpark en zien eindelijk een neushoornvogel in het wild, en natuurlijk olifanten, een kudde van 10 met kleintjes, dus de grote Kolonel Hati van de troep is nogal
beschermend en komt dreigend op onze auto af als we te dichtbij komen. We maken ons snel uit de voeten.

De volgende dag huren we een auto bij Mr. Jimmy in Korat. Hij doet nogal zenuwachtig en we begrijpen niet waarom. Tot hij uiteindelijk een simkaart aan ons geeft en vraagt of we hem even kunnen bellen.... dat lukt met ons nieuwe Thaise telefoonnummer, waarop we overigens meteen gebeld worden ondanks het feit dat Mr. Jimmy zegt dat het
nummer bij niemand bekend is. "Verkeerd verbonden" je zult het altijd zien... in ieder geval is Mr. Jimmy duidelijk enorm opgelucht, nu weet hij zeker dat hij ons kan bereiken om te achterhalen waar hij de auto straks op kan halen als we hem in Nong Kai achterlaten.

Met de auto rijden we naar Phanom Rung, een prachtige Khmer Tempel, een van de twee (slechts) die we deze reis gaan zien. We overnachten in Buriram, waar volgens de Lonely Planet de meeste hotels waardeloos zijn, maar wij hebben enorm veel geluk. We zien een Schotse vlag in een soort pub hangen en besluiten daar maar eens te vragen of ze een goed hotel weten, en dat bijkt. We komen terecht in een hotel dat net een maand open is, prachtig ingericht en voorzien van een Chinese kok die als geen ander weet hoe je eend moet klaarmaken. We eten en slapen heerijk.

We gaan nu eten en ik schrijf morgen nog wel een stukje over het stuk tussen Buriram en Nong Kai (waar we inmiddels zijn aanbeland met een auto die een stuk smeriger is dan Mr. Jimmy hem terug wil zien....).

Tot snel,
Anja en Rob

• 14 November 2007 - 19:17

Manoli:

Arme Mr. Jimmy :-)
    Goed begin van de reis dus, heel veel plezier nog daar!