Beestenboel - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van R. Hopman - WaarBenJij.nu Beestenboel - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van R. Hopman - WaarBenJij.nu

Beestenboel

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg R.

29 Augustus 2006 | Kenia, Nairobi

Jambo sana!

Zo, ik heb een internetcafe gevonden, in Nakuru. Waar we de afgelopen dagen geweest zijn mochten we al blij zijn met stroom, dus van internetten was absoluut geen sprake. Ik neem de kans dan ook maar meteen waar om jullie alvast te schrijven, hoewel er nog niet zo heel erg veel te melden is. Dat gaat maar zozo op een PC die niet vooruit wil en een muis die het nauwelijks doet, maar ja, \'t is Afrika he...

We zijn in twee wildparken geweest en hebben daar al meer wild gezien dan in heel zuid-afrika. De bekende dieren die iedereen altijd wel ziet, zoals de neushoorn, giraffe en olifant, maar nu dan toch ook eindelijk het grote meer dat roze ziet van de flamingo\'s (waar Anja al vakanties lang op hoopte, en nooit kreeg).

De lodges waar we in slapen zijn prachtig en het eten is er erg goed. Helaas hoeven we niet te rekenen op gnoe, gazelle, oryx of iets anders lekkers met hoeven op het menu. De lodges mogen dat niet serveren. Alleen bepaalde restaurants met een vergunning mogen dat en die zijn in Nairobi.... daar komen we over een week of 2 weer en dan slaan we onze slag. Overigens is het eten in de lodges prima hoor. We hebben elke avond een prima buffet met heerlijke stoofpotjes, gebakken vis, rijst, aardappelen, veel verschillende groenten... EN meestal uitstekende koffie (dat moest ook wel in Kenia, maar ja, je weet nooit). \'s ochtends keuze tussen Engels ontbijt of veel fruit (Ananas seizoen is NU!) en toast met jam ofzo.

We rijden door Kenia in een vrachtwagen waar een metalen bak met stoelen op is gezet en stuiteren ons suf. Dit is de comfortabele truck, verzekert men ons. Ik geloof het wel. De weg is af en toe om te huilen (voor degenen die erbij waren: denk aan Namibie).

Morgen maken we een boottochtje over het Baringomeer en een wandeling door een vissersdorp waar ook veel mensen van rond het Turkana meer komen. Dat levert mooie plaatjes op want die hebben prachtige kleding aan, net als de Samburu in een ander dorp waar we al geweest zijn.

Hopelijk later meer. Met een beetje pech is dat pas in Tanzania....

Baadaye,
Rob

• 29 Augustus 2006 - 10:37

Arwin:

Mja, ik was er bij in Namibië en ik vond die weg wel meevallen. :-)

Enfin, als het goed is moet het daar vergeven zijn met de oud-egyptische invloeden. Sla Hancock er maar eens op na. Al iets gevonden, Rob?

Hier is het netenweer. De mensen waaien met brommer en al de zee in.

• 29 Augustus 2006 - 10:44

Michiel:

Ha Rob!
    Leuk van jullie te horeb. Groeten aan Anja!
    Michiel :-)

• 29 Augustus 2006 - 10:30

Jurgen:

Hey Rob, veel plezier daar en mocht je oud-egyptische invloeden vinden, laat het me dan even weten ;-)